müzisyen ve sinema sanatçısı MUHARREM ÖZKAHYA ile ropörtaj

Muharrem ÖZKAHYA'NIN ilk albümü

- Öncelikle sizi biraz tanıyalım? nerelisiniz, öğreniminiz?
- İzmirliyim. Maden Mühendisliği bölümünde okumaktayım.
- Kaç yıldır müzikle uğraşmaktasınız?
- Valla, klasik cevap verenlere ne kadar kızarım hani derler ya, "ben yürümeyi bilmeden, konuşmadan önce şarkı söylermişim" gibi laflara... Benim bildiğim, aklımın erdiği zamanlardan beri müzikle iç içeyim. ilk bestemi 12 yaşındayken opera formatında yapmıştım (tabi ki gerçek opera gibi değil, tekniğinden bahsediyorum). daha sonra T.S.M. tarzında bir şarkı daha yaptım aynı yıllarda. o zamanlar, daldan dala konacağım belliymiş. şu an sanatın birçok dalıyla yakından ilgilenmekteyim. daha sonra bestelerim çoğaldı. şu an müzik piyasasında hatrı sayılır "beste fabrikatörleri" ile yarışacak duruma geldim daha 24 yaşında. bunu söylerken hava atmak için söylemedim yanlış anlaşılmasın sakın. bir durum tespiti yapmak istedim. 
- Beste yapmak ve şarkı söylemek dışında müzikte başka neler yaparsınız?
- Piano ve gitar çalmayı severim, ayrıca, ilk albümümü oluştururken, kendi şarkılarımın aranjelerini de kendim yaptım. ve yapacağım. 
- Bir de orta metrajlı filminiz vardı. onun hakkında neler söyleyeceksiniz?
- Evet bir yandan müzikle ilgilenirken, yaklaşık 4 yıl önce, kendimi sinema sektöründe buldum. öncelikle kardeşimle beraber bir komedi çekme fikrimiz vardı. sonra senaryoyu ortak yazdık. filmin yönetmenliğini, kurgusunu (montajını) ben yaptım. çok fazla yönetmenlik ve montaj ile ilgili kaynak araştırdım o dönem. kendimce bir tekniğe sahip olduğumu düşünüyorum. Başrollerinden birini de oynadım. yani sinema sektöründe de kendi işimi kendim gördüm. 
- Filminizin adı "komşu komşu hu!". peki filminizin bitmiş halini nasıl buldunuz?
- Benim filme başlamadan elimde daha farklı ve daha güzel bir KOMŞU KOMŞU HU! varken, ilk filmimi çekmem sebebiyle, bazı tecrübesizlikler ve oyunculara fazla güven nedeniyle, bazı oyuncular ile pürüzler oldu. onlar oynamayınca, ben de senaryoyu değiştirmek zorunda kaldım. ve  şu an olan filmden çok daha iyisi olabilirdi. 
-Gelelim ilk albümünüz "NUMBER ONE"a neden bu isim?
- Ben özel yaşamımda kendini beğenmişlikten hep uzak durmuşumdur. bu albümde tüm şarkıların hit olabilecek olduğunu düşündüğümden, hepsi 1 numara düşüncesiyle, belki de hiçbirini birbirinden ayıramadığım için, NUMBER ONE olarak düşündüm. 
- Peki neden ilk albümün 6. şarkısına ilk klibi çektiniz. çıkış şarkısı için arka sıralarda bir şarkı değil mi?
- Normalde evet. ben ilk "yoruldum" adlı şarkının düzenlemesini bitirdim. ve fazla geç olmadan, şarkıları hazırladıkça, insanlara sunmayı düşündüm. yoksa tüm albümü hazırlamak, 1 yılı aşacaktı. o kadar bekleyemezdim. 
- Albümde "yoruldum" gibi. kaç slow var? 
- 10 şarkıdan oluşan ilk albümümün altısı slow karakterde, üçü hareketli, bir tanesi de enstrümantal tarzında. 
-Peki size hangi tarzda şarkılarınız olduğunu soranlara ne diyorsunuz?
muharrem özkahya
D.E.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ THM. KOROSU / 2012
- Benim şarkılarımda ve yorumlarımda, her tarzı bulmanız mümkün. temelde pop yapıyorum. ama sanat müziğinden de bestem var. halk müziği formunda da, pop, caz, opera, klasik batı müziği, arabesk bile bestelerim bulunuyor. tabi  %90 pop şarkı yapıyorum. türk ve dünya müziğinden çok beslenmişim diye düşünüyorum. geçen yıl örneğin  Türk Halk Müziğini daha iyi tanımak için, okulumun (D.E.Ü.) müh. fakültesi THM. korosuna katıldım. oradan da değişik melodiler kulağıma çalındı. mutlaka bir yerde bu melodilerin de bana bir yardımı olacaktır.
-Son olarak, ilk şarkınızdan sonra 2 ay geçti. yeni şarkı hazırladınız mı?
-Evet, bir şarkım hazır. bir de albüm dışı daha önce duymuş olduğunuz bir şarkı düşünmekteyiz ben ve ekibim. hangisi önce hazır olur bilemem. yeni şarkılar geldikçe, dinleyenlere sunacağım...


ilk albümümün ilk klibi ve 6. şarkısı olan "YORULDUM"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

taş delen ağaçlar, temel delen ağaçlar, bina temeline zarar veren ağaçlar

ASMA, ÜZÜM BAĞI YETİŞTİRİCİLİĞİ, BAKIMI, SULAMA, BUDAMA, PÜF NOKTALARI...

GÜBRE ŞERBETİ YAPARAK AĞAÇ VE FİDELERİ GÜBRELEMEK